Ahli Ufologi Nick Pope Meramalkan Kematian Manusia Selepas Bersentuhan Dengan Makhluk Asing

 


Hubungan manusia dengan tamadun luar angkasa boleh berakhir dengan agak menyedihkan. Ahli ufologi Inggeris Nick Pope meramalkan kematian serta-merta manusia selepas bertemu dengan makhluk asing.

Kewujudan makhluk asing telah lama membimbangkan minda bukan sahaja saintis, tetapi juga orang biasa. Dari tahun ke tahun, pakar, amatur dan peminat tidak meninggalkan percubaan untuk berhubung dengan penduduk planet dan galaksi lain.

Nick Pope menjelaskan bagaimana aspirasi manusia seperti itu boleh berakhir. Ahli ufologi membina kesimpulannya berdasarkan pengalaman peribadi, termasuk semasa kerjasama dengan kerajaan British untuk mengkaji objek terbang yang tidak dikenali.

Menurutnya, tiada perkara baik yang boleh diharapkan daripada hubungan dengan makhluk asing. Pope meramalkan kematian serta-merta bagi manusia dari "tangan" makhluk asing. Pakar itu pasti bahawa wakil tamadun luar angkasa boleh terbang masuk dengan hanya satu matlamat: untuk menakluk planet kita.

Sebagai perbandingan, beliau menyebut penjajah abad ke-15 yang menyerang Amerika Utara. Pada masa itu, penduduk pribumi di wilayah ini menderita dengan ketara di tangan penjajah, kerana mereka tidak mempunyai senjata yang kuat seperti orang Eropah. Jika manusia pernah menjalin hubungan dengan makhluk asing, maka yang terakhir akan bertindak sebagai penjajah, dan kita akan bertindak sebagai orang India dengan "tongkat" kita. 

Atas sebab ini, Nick menganggap amalan saintis yang cuba mencari galaksi dan planet yang jauh di mana kehidupan boleh wujud berbahaya, kerana jika kapal asing boleh "melompat" ke dalam sistem suria kita, maka kita boleh menganggap skala senjata mereka.